
Jak mówić, żeby pacjent słuchał, jak słuchać żeby pacjent mówił?
O sztuce komunikacji w relacji lekarz pacjent:
- dobór odpowiedniej formy i metody przekazu tak, by stał się dla odbiorcy jasny i czytelny;
- dobry dialog jako siła i ochrona zarówno dla lekarza jak i pacjenta,
- umiejętność przekazywania informacji trudnych,
- odczytywanie i interpretowanie komunikatów od pacjentów,
- mowa ciała, czyli siła komunikacji niewerbalnej,
- pozytywny feedback- o sile komunikatów zwrotnych,
- aktywne słuchanie (parafrazowanie, klaryfikacja)
- skąd się bierze agresja- czyli pacjent kontra system,
- umiejętność zachowań asertywnych,
- własna emocjonalność vs emocje pacjenta,
- o pozytywnym wpływie dobrych relacji z personelem medycznym w procesie leczenia.
Komunikacja pomiędzy lekarzem a pacjentem jest jedną z ważniejszych zmiennych wpływających na proces leczenia. Efektywna komunikacja jest związana z lepszymi wskaźnikami zdrowia somatycznego, psychicznego i społecznego. Ponadto pomaga uregulować emocje, pozwala na lepszą identyfikację potrzeb czy oczekiwań. Zwiększa wpływ lekarza na zaangażowanie pacjenta w terapię jak również łagodzi stres towarzyszący relacji lekarz-pacjent. Korzyści wynikające z dobrej relacji lekarza z pacjentem przekładają się na lepszą współpracę, obniżenie napięcia emocjonalnego oraz polepszenie komfortu pracy. Jako osoba chora przewlekle doświadczam emocji z jednej i jak drugiej strony współpracując zawodowo z personelem medycznym. Zapraszam serdecznie na konsultacje indywidualne lub skorzystanie z formy warsztatowej dla zainteresowanych grup.
Zapoznaj się z ofertą!
KONSULTACJE INDYWIDUALNE w gabinecie
60 minut w gabinecie w Poznaniu
149 zł
/godzina
UWAGA!!!
możesz wykupić pakiet
745 zł
549 zł
/5 wizyt
konsultacje online
60 minut rozmowy w formie online
99 zł
/godzina
UWAGA!!!
możesz wykupić pakiet
495 zł
369 zł
/5 sesji
wARSZTATY GRUPOWE
Na terenie Poznania i okolic
??? zł
/spotkanie
Zapraszam do kontaktu!
Wybierz najlepszą dla siebie formę:
Telefoniczne umawianie wizyt pod numerem telefonu 664 145 818 od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 19:00. Zawsze oddzwaniam na każde nieodebrane połączenie.
Możesz też wysłać maila bezpośrednio na adres marta@szkolarozmowy.pl lub używając poniższego formularza. Odpowiadam na każdego maila.